Bramy przesuwne bez przeciwwagi to rozwiązanie stosowane w miejscach, gdzie tradycyjne bramy z przeciwwagą nie mogą być zastosowane ze względu na brak miejsca lub specyficzne wymagania konstrukcyjne.
Pojedyncze jak i podwójne bramy możemy wykonać we wszystkich naszych wzorach.
Szyna jezdna:
Szyna jest głównym elementem prowadzącym ruch bramy. Jest zamocowana do podłoża w sposób trwały i stabilny. W opisywanym przypadku szyna znajduje się na ryflowanej blasze aluminiowej, która pełni rolę ochronną dla fundamentu - dzięki temu krawędzie się nie kruszą i nie brudzą.
Fundament:
Fundament musi być wykonany na całej długości przejazdu bramy. Zapewnia on sztywność, stabilność i odpowiednie podparcie dla szyny oraz całej konstrukcji bramy. Solidny fundament jest niezbędny, aby uniknąć odkształceń, osiadania bramy czy problemów z płynnym ruchem, dlatego, że często będą przejeżdzać przez niego samochody.
Rolka jezdna:
Brama porusza się na specjalnych rolkach, które są osadzone na szynie. Rolki są wykonane z materiałów o wysokiej odporności na ścieranie, takich jak stal nierdzewna lub utwardzone tworzywa sztuczne. Zapewniają one płynny ruch bramy i minimalizują opory toczenia.
Skrzydło bramy:
Skrzydło bramy to konstrukcja przesuwana po szynie. Jest lekkie, ale wytrzymałe. W bramach bez przeciwwagi nie ma elementu równoważącego ciężar bramy, dlatego cała masa opiera się na rolkach i szynie.
Napęd ręczny lub automatyczny:
Polecane automaty dla podwójnych bram przesuwnych bez przeciwwagi to napędy w słupie, dla pojedynczej bramy możemy zastosować napęd tradycyjny.
Zalety i wady bram przesuwnych bez przeciwwagi w porównaniu do tradycyjnych:
Zajmują mniej miejsca
Prostsza konstrukcja
Stabilniejsza konstrukcja
Konieczność wykonania pełnego fundamentu
Zabrudzenia szyny
Obowiązek odśnieżania
Możesz też przyjechać do biura obsługi aby przetestować bramy przesuwne, skrzydłowe i harmonijkowe oraz furtki i słupki multimedialne.